Administrarea orașului Petrila lasă de dorit în subordinea domnului director Donisă Dacian-Florin
După mai multe sesizări, reporterii ziarului nostru au fost pe teren și au constatat că administrarea orașului este praf în subordinea domnului director Donisă Dacian-Florin.

Orașul Petrila este îngropat în gunoaie, străzile sunt pline de gropi de parcă ziceai că mergi să pescuiești la copcă, dar salariul de director merge, însă administrarea orașului este zero.
Vă vom pune la dispoziție declarația de avere a domnului director Donisă Dacian-Florin, dată în 2024 pentru anul 2023, în care, la vremea respectivă, avea salar de aproximativ 8.650 lei, iar anul acesta transparența salariului este zero.
Din sursele noastre de încredere salariul lui ar fi de 11.800 lei pe lună. Dar cetățenii orașului Petrila suportă, în continuare, mirosul gunoaielor, șoferii suportă, în continuare, gropile din drumurile de pe raza orașului Petrila.
Vă mai arătăm toate obligațiile Compartimentului Tehnic din administrarea primăriei, compartiment condus de domnul director Donisă Dacian-Florin. Printre aceste obligații ale Compartimentului Tehnic sunt și cele referitoare la administrarea drumurilor și podurilor din orașul Petrila, plus multe altele.
În urma a ceea ce veți citi, a ceea ce vă vom relata în acest reportaj, dragi cetățeni ai orașului Petrila, voi aveți dreptul de a-i trage la răspundere, deoarece pe banii publici, adică pe banii noștri, ei își fac salarii iar noi suportăm mirosul de la tomberoanele de gunoi, care nu sunt ridicate cu zilele, pe motiv că sunt anumite zile când se ridică, iar șoferii își rup mașinile pentru a putea ajunge acasă.
Și toate acestea, din cauza incompetenței domnului director Donisă Dacian-Florin, pus politic în funcție, de la Apa Serv la primărie, de nimeni altul decât de domnul Costel Avram.
Activitățile specifice Direcției Tehnice sunt următoarele:
- Compartimentul Tehnic
- întocmeşte programul anual privind principalele acţiuni de gospodărie, curăţenie şi înfrumuseţare a oraşului;
- elaborează propuneri pentru lucrările necesare administrării, modernizării şi întreţinerii domeniului public si privat.
Activitățile edilitar-gospodărești, specifice serviciilor de administrare a domeniului public si privat, desfășurate în cadrul compartimentului sunt următoarele:
- întreţinerea străzilor, drumurilor, podurilor, viaductelor, a pasajelor rutiere şi pietonale;
- organizarea şi optimizarea circulaţiei rutiere şi pietonale;
- instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, în vederea asigurării siguranţei traficului şi pentru fluidizarea acestuia;
- amenajarea si organizarea locurilor publice de afişaj şi reclame, a panourilor publicitare, a mobilierului urban şi ambiental;
- organizarea unor servicii de întreţinere, reparaţii curente şi reabilitare a fondului locativ aflat în proprietatea orașului Petrila;
- organizarea unor servicii de întreținere, reparații curente și reabilitare ale imobilelor, ale construcțiilor aflate în proprietatea sau administrarea UAT oraș Petrila;
- organizarea şi întreținerea sălilor şi terenurilor de sport;
- igienizarea şi regularizarea cursurilor de apă: – izvoare, pâraie, râuri – din intravilanul localităţilor;
- verificarea stării tehnice a străzilor, identificarea şi localizarea degradărilor produse în carosabil şi remedierea operativă a acestora;
- organizarea fronturilor de lucru, semnalizarea corespunzătoare a lucrărilor şi adoptarea restricţiilor de circulaţie necesare desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă pe toată durata execuţiei lucrărilor de construire, modernizare şi întreţinere a străzilor;
- evitarea şi/sau limitarea deteriorării domeniului public, determinată de execuţia lucrărilor de construcţii, precum şi refacerea zonelor adiacente afectate;
- organizarea circulaţiei rutiere în localitate şi optimizarea traseelor în funcţie de fluxurile de vehicule şi pietoni, prin lucrări şi amenajări rutiere, instalaţii de dirijare şi semnalizare, amplasarea şi montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor şi a altor instalaţii de avertizare;
- realizarea şi întreţinerea în perfectă stare de funcţionare a instalaţiilor de dirijare a circulaţiei, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere şi a marcajelor;
- perfecţionarea şi modernizarea mijloacelor de semnalizare şi avertizare rutieră şi de dirijare a circulaţiei;
- amenajarea și întreţinerea locurilor de parcare, în condiţiile stabilite prin planurile de urbanism şi studiile de circulaţie, conform hotărârilor de consiliu local, stabilirea amplasamentelor făcându-se împreună cu Poliția rutieră;
- dezvoltarea şi amenajarea spaţiilor publice în strânsă concordanţă cu necesităţile comunităţilor locale şi cu documentaţiile de urbanism aprobate potrivit legii;
- conservarea, protejarea şi extinderea fondului vegetal existent;
- amenajarea şi întreţinerea cursurilor de apă ce traversează localitatea, prin lucrări de îndiguire, dirijare şi asigurare a scurgerii apei;
- urmăreşte utilizarea raţională a dotărilor tehnico-edilitare;
- întocmeşte propuneri pentru îmbunătăţirea dotării, înfrumuseţării şi utilizării eficiente a domeniului public;
- urmăreşte şi verifică modul de prestare a serviciilor de gospodărie, salubrizare, deszăpezire, ecarisaj, DDD, iluminat public şi participă la recepţia acestora;
- urmăreşte şi coordonează activitatea echipelor constituite din persoanele ce beneficiază de venitul minim garantat;
- urmăreşte şi coordonează activitatea persoanelor care prestează muncă neremunerată în folosul comunități;
- colaborează cu societatea de salubrizare, în scopul îmbunătăţirii activităţii de întreţinere a curăţeniei şi prestării de servicii;
- întocmeşte, împreună cu societatea de salubrizare, graficul de măturat, stropit străzi, de ridicare a reziduurilor menajere și curățarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț, urmărind respectarea acestora;
- preluarea şi ducerea la îndeplinire şi a altor sarcini privind probleme de serviciu caracteristice postului, transmise de conducătorii ierarhici;
- se perfecţionează prin participarea la cursuri de perfecţionare şi specializare;
- respectă legea privind securitatea şi sănătatea în muncă, în conformitate cu art. 22 şi art. 23 din Legea nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă;
- participă la instruirea în domeniul calităţii, organizată în instituţie;
- urmărește executarea lucrărilor de întreținere și reparații curente la obiectivele din domeniul public, verifică documentațiile de execuție și participă la recepțiile acestora;
- colaborează cu organele locale de poliție pentru montarea plăcuțelor de avertizare, presemnalizare și a semnelor de circulație, precum și marcarea străzilor;
- participă la recepția lucrărilor de gospodărire și reparații ale obiectivelor de utilitate publică:
- îngrijește și răspunde de obiectele de inventar pe care le are in dotare;
- asigură montarea de coșuri de deșeuri pe toate arterele și în stațiile mijloacelor de transport în comun de pe teritoriul pe care prestează serviciul de salubrizare;
- verifică reclamațiile și sesizările primite de la cetățeni și ia măsuri pentru soluționarea acestora, conform prevederilor legale;
- asigură înlocuirea și mentenanța mobilierului stradal;
- întocmește documentațiile necesare furnizării consumului de energie electrică în punctele de consum de pe raza orașului Petrila;
- aplică corecțiile și acțiunile corective stabilite;
- aduce la cunoștință și ia măsuri imediate în cazul depistării unor defecțiuni sau avarii;
- verifică instalațiile electrice din toate obiectivele aflate în subordinea primăriei (primărie, club, remiză pompieri, stadion, școli, grădinițe, etc.) și ia măsuri în caz de defecțiuni;
- participă la citirea punctelor de consum de energie electrică, apă și gaz metan.
Colectare deșeuri nepericuloase – Cod CAEN 3811;
Alte activități de curățenie – Cod CAEN 8129
Depozitare – Cod CAEN – 5210;
Transporturi rutiere de mărfuri – Cod CAEN 4941;
Administrație publică generală – Cod CAEN 8411;
Activități ale bazelor sportive – Cod CAEN 9311.
În continuare, vă prezentăm declarația de avere a domnului director executiv al Serviciului de utilități publice Petrila, domnul Donisă A. Dacian-Florin. Aceasta a fost completată în data de 05.06.2024.
Terenuri
- Un teren agricol, dobândit în anul 2019 prin contract de vânzare-cumpărare, în suprafață de 1253 mp, cotă parte 1/2, titulari: Donisă Mihaela și Donisă Dacian-Florin.
Clădiri
- un apartament de 57 mp, în Petroșani, județul Hunedoara, obținut în anul 2018 prin contract de vânzare-cumpărare, cotă parte 1/2, titulari: Donisă Dacian-Florin și Donisă Mihaela.
Bunuri mobile
- un autoturism Volkswagen, an de fabricație 2005, obținut prin contract de vânzare-cumpărare și un autoturism Renault, an de fabricație 2017, obținut prin contract de vânzare-cumpărare.
Venituri ale declarantului și ale membrilor săi de familie, realizate în ultimul an fiscal încheiat (potrivit art. 41 din Legea nr. 57/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare):
Titular:
- Donisă Dacian-Florin:063 lei din funcția de Director Executiv din cadrul Serviciului de Utilități Publice, str. Republicii, nr. 196, Petrila;
Titular:
- Donisă Mihaela:729 lei din funcția de Instructor educație extrașcolară din cadrul Clubului Sportiv Școlar Petroșani, strada 1 Decembrie 1918, nr. 79;
Titular:
- Donisă Luminița-Elena: 916 lei, reprezentând alocație de stat de la Ministerul Muncii și Protecției Sociale.





